زن

به نام خدا 

 

VOA را گوش میکردم ، یکی از گزارش هایش در مورد ازدواج دختران زیر ده سال بود !! فکرش را بکن !!زیر ده سال !  

 

طبق قانون ایران حداقل سن ازدواج برای دختر 13 سال و برای پسر 15 سال است ، دختران زیر سیزده سال هم احتمالا عقدشان ثبتی نیست یا شاید با را های خاصی   ! ثبتی میشود ، برایم خیلی سوال برانگیز است ، دختر زیر 15 سال اصولا چه از زن بودن دارد که بخواهد زن شود ؟!هنوز حتی شکل جسمانی اش زیاد شبیه زن نیست , یعنی با لباس با یک پسر معمولا فرقی ندارد !! از لحاظ روحی هم که هنوز آنقدر بچه است که نیازی به توضیح ندارد ، از لحاظ مسائل شهوانی هم که سنش هنوز قد نمیدهد ، مثلا یک دختر 12 ساله از رابطه ی جنسی و همخوابگی چه میداند ؟!، حتی اگر به فرض هم بداند ، نیازی ندارد ، یعنی هنوز به سنی نرسیده که احساس نیاز جنسی داشته باشد (بحث بلوغ و هورمون ها و .... )حتی اگر عادت ماهیانه اش هم شروع شده باشد ، این دلیل بر تمایل جنسی نیست ، میدانم که نیاز جنسی خیلی سال بعد از عادت ماهیانه شروع میشود ، حتی قبول یک شریک جنسی هم در این سن و سال  شبیه کابوس است ، انگار هر شب به دختر تجاوز شود ! جز این که نیست ، جز این که یکی کنارش باشد که هر روز به او تجاوز میکند !! تعریف دیگری نمیشود برای ازدواج در این سن و سال داشت . 

این نوع ازدواج ها بیشتر در خوزستان و حوالی اش است ، شاید بیشتر به خاطر حضور فرهنگ عربی .  

 به نظرم نیاز جنسی به شکلی که بشود ان را نیاز و لذت دانست ، نه صرفا یک سری حرکات فیزیکی ، از سن 17 سالگی شروع میشود، آن هم در این سن بیشتر حال و هوای رمانتیک و عاشقانه دارد تا نزدیکی به قصد ارضای جنسی ، البته با بالارفتن سن نیاز به ارضای جنسی همراه با ارضای نیاز عاطفی رشد میکند ،و دیگر صرفا یک رابطه ی  عاشقانه نیست .( البته در شرایط سلامت جنسی و روحی ) . 

 

ما معمولا عادت کرده ایم که فکر کنیم رابطه ی زناشویی برای زن فقط در جهت رفع وظیفه اش است !! همیشه از اینکه در مورد نیازهای فیزیکی زن صحبت کنیم ، شرم داشته اییم ،انگار که زن نباید نیازی غیر از عشق  و حس مادری ،در وجودش باشد. چند وقتی است که در این رابطه در شبکه های خبری فارسی زبان بحث هایی  میشود ، و حتی در خود تلوزیون ایران وقتی در مورد روابط زن و شوهر صحبت میشود ، یاداوری میشود که زن هم نیازهایی علاوه بر عشق دارد .  

 

با اینکه ذات زن بیشتر تمایل به عاشقانه ها دارد اما این عاشقانه ها صرفا مادر بودن و همسر خوب بودن و رفع نیازهای دیگران نیست .